Dve izložbe Andree Vamos
Izložba “Country for sale”
Od 19. do 30. 07. 2022
Otvaranje Dorcol Platz u 19.00
Namera Andree Vamos, francuske umetnice jugoslovenskog porekla jeste da istakne i stvori kolektivnu memoriju.
Od 2015. godine, usled gradnje turističkih zona, u Crnoj gori dolazi do značajnih promena pejzaža. Kao posledica gradnje tih veštačkih rajeva, prirodna lepota i deo identiteta i istorije zemlje su izgubljeni. Birajući litičaste krajolike osuđene na nestanak, umetnica pravi porodični album pejzaža sa svojim vidljivim i nevidljivim zonama. Korišćenje ćebadi za preživljavanje kao izvora zaštite simbolizuje neophodnost očuvanja krhke i uništavane prirode.
Zlatni i srebrni odsjaji ćebadi za preživljavanje ističu važnost brige o tim mestima. Teritorija umetnice je između zanemarivanja i zaštite i ona koristi više tehnika: fotogafije-instalacije in situ sa ćebadima za preživljavanje, štampe na ćebadima za preživljavanje, kao i fotografija u diptihu štampanih na ukrasnim papirima i ćebadima za preživljavanje.
Radi se o proceduri u kojoj zaštita prirode i štićena priroda preispituju sudbinu ugroženih mesta i donose pogled koji im pruža trajanje.
Andrea Vamos diplomirala je na pariskom Beaux arts i živi između Francuske i bivše Jugoslavije. Njen umetnički stil je korišćenje fotografije i instalacija in situ u cilju stvaranja dela zasnovanih na dualnosti.
Izložba 36 POZA/36 pause
Od 21. do 31. 07. 2022
Otvaranje Galerija ULUS u 19.00
Kroz doživljaj pogleda i kretanja u prostoru i vremenu, Andrea Vamos otvara izložbu na kojoj publici nudi vežbu introspekcije kroz IMAGE. Pronalazimo preokupaciju koja se ponavlja u njenom radu: odakle potičemo? Ovo pitanje je fundamentalno jer Andrea Vamos nosi sa sobom dvojnu francusko-jugoslovensku kulturu i stvara između svoje zemlje rođenja i svoje zemlje nasleđa koja više ne postoji.
Za ovu prvu izložbu u Beogradu pod nazivom „36 pauses/36 poza“ razmišljajući s jedne strane kao povratak poreklu, a s druge strane kao novi estetski doživljaj, umetnica paralelno stavlja svoju ličnu istoriju i njen uticaj na viđenje prostora vremena, materijala i sećanja uzetih kao temelj izgradnje našeg identiteta.
Andrea Vamos stvara instalacije in situ, kao posledica njene refleksije između IMAGE kao teme i kao medijuma. Ona briše granice između crtanja, pisanja, tradicionalne i digitalne fotografije. Pronalazimo kodekse njenog umetničkog pristupa: superpozicija, brisanje, ponavljanje, IMAGE na IMAGE-u, montaža, filter, akumulacija, dezorijentacija, suspenzija privremenosti…
Ona poziva publiku da učestvuje u doživljaju „puštanja“ sopstvenih obeležja u apstraktnom, zamišljenom, efemernom prostoru – vremenu koje nas distancira od stvarnosti, i isto u neposrednosti toka virtuelnih slika našeg svakodnevnog života.